• Bestel voor 15.30 u, Morgen in huis
  • GRATIS verzending NL, DE, BE vanaf €30.-
  • 100% Natuurlijk & Duurzaam

9.7Out of 172 Reviews

Klantenservice

Heb je vragen of opmerkingen? Vul het contactformulier in en we geven zo snel mogelijk antwoord op je vraag.

Ben je geïnteresseerd in het verkopen van onze producten? Ga voor meer informatie naar onze pagina Zakelijke en Retail Klanten


Veelgestelde vragen

1.1 Welke ingrediënten worden er gebruikt?

Wij gebruiken veel verschillende soorten natuurlijke ingrediënten. In veel van onze producten is bijv. Shea Boter te vinden, maar ook verschillende soorten plantaardige olie. Wij gebruiken geen minerale olie in onze producten. Wil je meer weten over het verschil tussen plantaardige en minerale olie. Lees hier dan meer over in onze blog Natural vs Mineral Oils.

1.2 Komt er ook een mannenlijn?

Ja, we zijn bezig met het ontwikkelen van een mannenlijn. Mocht je producten missen in ons assortiment, dan horen wij dit graag. Stuur een mail naar: [email protected]

1.3 Hoe kan ik het beste een shampoo bar gebruiken?

De shampoo bar is eenvoudig in gebruik. Maak je haar vochtig onder de douche, wrijf daarna de shampoo bar over je haar en hoofdhuid. De shampoo bar gaat vanzelf schuimen. Wrijf het lekker door je haar en over je hoofdhuid en spoel het daarna af met (lauw)warm water. Wanneer je het nodig vindt om een conditioner te gebruiken, dan kan dat natuurlijk. Laat de shampoo bar na gebruik drogen in een zeepbakje. Voor onderweg zou je de shampoo bar mee kunnen nemen in dit mooie bamboe reis zeepbakje, maar heb je nog minder plek in je bagage, dan zou je hem ook in een washandje mee kunnen nemen. Lees meer in onze blog over shampoo bars
 

1.4 In welke winkels kan ik de producten vinden?

In April 2017 zijn de deuren van onze winkel geopend in de Van Woustraat in Amsterdam. Verder liggen de producten in verschillende winkels en salons in zowel Nederland, België als Duitsland. Voor adres informatie kun je hier klikken:https://www.diysoap.nl/nl/service/diy-soap-in-winkels/

1.5 De prijs range voor de producten is aan de hoge kant, waaruit wordt de prijs opgebouwd?

Onze prijzen zijn gebaseerd op de prijzen van de ingrediënten en de verpakkingen. Wij werken alleen met pure ingrediënten en ingredienten van zeer hoge kwaliteit. We kiezen hiervoor omdat deze ingredienten meer werkzame stoffen hebben. Hiernaast is ons verpakkingsmateriaal misschien niet altijd de goedkoopste keuze, maar wij vinden het belangrijk dat onze verpakkingen opnieuw gebruikt kunnen worden, zodat we geen extra afval creëren voor onze planeet. 

1.6 Zijn de producten vegan?

Ja, al onze producten zijn vegan. In een aantal producten is echter wel bijenwas te vinden. Sommige vegans gebruiken wel bijenwas en andere vegans niet. In deze producten (lip balm, deodorant pop-up stick, face cream me & my rose, face balm it's all I have to bring today, haar en body zeep rozemarijn en poppy pop scrub zeep) zit bijenwas.

1.7 Wat is de houdbaarheid van de producten?

De houdbaarheid van de producten verschilt per product, omdat dit afhankelijk is van de ingrediënten die erin zitten. Wij werken bij voorkeur zo min mogelijk met conserveermiddelen als dat niet nodig is. De houdbaarheid  is altijd te vinden op de etiketten. Als producten een relatief korte houdbaarheid hebben (bijv. 3 maanden) dan zetten wij dit bij het producten op de website. De meeste producten hebben een houdbaarheid van 9 tot 24 maanden. 

1.8 Zijn er ook reisverpakkingen te koop?

Een aantal producten komen in verpakkingen die geschikt zijn om mee te reizen. Voor reizen kan bijv. onze rosehip olie of rozen serum heel geschikt zijn. Verder zijn onze shampoo bars en is onze haarzeep (haar & body) heel handig om mee te nemen op reis. Ook onze tandpasta tabletten zijn handig, omdat ze in vaste vorm komen (en geen vloeistof) kunnen ze gemakkelijk mee op reis. 

1.9 Waar vind ik een lijst met ingrediënten per product?

Op de website kun je per product de ingrediënten vinden onder de productomschrijving. Ook op de producten zelf is de ingrediëntenlijst te vinden.

1.10 Ik ben grote fan van jullie producten en wil deze graag zelf gaan maken. Kan ik jullie mailen voor de recepten?

Nee, de recepten van onze producten geven wij niet weg. In onze workshops geven wij wel recepten weg en eventueel kan je aan de hand daarvan je eigen recepten creëren. 

1.11 Jullie verpakkingen zijn echt mooi. Ik wil graag weten waar jullie alles inkopen. Kan ik daarover een mailtje sturen?

 Nee, helaas niet. Het vinden van de juiste verpakkingen en leveranciers is voor ons een lang en soms ook kostbaar proces geweest en duurt nog steeds voort. Dit is geen informatie die wij zomaar weggeven.

 

1.12 Is DIYS soap ook in de media te vinden?

Verschillende tijdschriften en kranten hebben over DIYS soap geschreven, deze artikelen zijn terug te vinden onder: https://www.diysoap.nl/nl/brands/

1.13 Wanneer is DIYS opgericht?

Het idee voor DIYS Soap is in de zomer van 2015 ontstaan en in april 2017 is de winkel in de van Woustraat te Amsterdam geopend.

1.14 Hoe kan ik DIYS soap in mijn winkel verkopen?

DIYS soap werkt samen met het online platform orderchamp.com. Hier kunnen retailers een bestelling plaatsen.  Voor meer informatie kan je een bericht sturen naar [email protected]

1.15 Met wie kan ik contact opnemen als ik DIYS soap producten in mijn blog wil opnemen?

Mocht je meer informatie willen over de mogelijkheden om samen te werken of om de producten in je blog op te nemen, kan je een email sturen naar [email protected]

2.1 Nemen jullie extra maatregelen voor de workshops i.v.m. Covid-19 de komende tijd?

Naar aanleiding van de maatregelen genomen door de Nederlandse overheid i.v.m. Covid-19 hebben wij besloten onze klanten de mogelijkheid te geven de workshops, die in onze winkel plaatsvinden, te verzetten naar data na 1 juni 2020. Er zullen dus geen workshops in onze winkel plaatsvinden t/m 1 juni 2020. Alle deelnemers zullen hierover een mail ontvangen.

2.2 Kan ik mijn workshop verzetten als de datum niet meer uitkomt?

Ja, het is mogelijk om je workshop te verzetten naar een andere datum mits je dit doet 1 week voordat de workshop plaatsvindt. 

2.3 Geven jullie ook workshops op locatie?

Jazeker! Wij geven ook workshops op locatie voor groepen en bedrijven. Hier komen wel extra kosten voor bij, zoals reiskosten en reistijd. Voor meer informatie over workshops voor bedrijven zie: https://www.diysoap.nl/nl/workshops/teambuilding-bedrijfsuitje/. Heb je vragen of wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jullie groep stuur een mail naar: [email protected]

2.4 Geven jullie ook kinderfeestjes?

Ja, dat doen we ook. Kijk hier voor de mogelijkheden: https://www.diysoap.nl/nl/workshops/verjaardagsfeestje/

2.5 Waar kan ik een overzicht vinden van alle workshops?

Alle workshops zijn te vinden op onze website: https://www.diysoap.nl/nl/workshops/workshops-natuurlijke-huidverzorging-maken/

Ook kan je een overzicht vinden van alle workshops op onze facebook pagina (ga dan naar events): https://www.facebook.com/diyssoap/

2.6 Waar kan ik alle data vinden waarop jullie workshops geven?

Alle data voor de workshops kan je op onze website vinden. Klik op de workshop waar je in geïnteresseerd bent en de mogelijke data staan rechts. Kijk hier bijvoorbeeld bij de workshop zeep maken: https://www.diysoap.nl/nl/workshop-zeep-maken.html

Wil je een overzicht van alle data? Dan is het handigst om naar onze Facebook events pagina te gaan. Je vindt daar alle workshops onder elkaar gerangschikt op data: https://www.facebook.com/diyssoap/

2.7 Ik wil geen workshop volgen, maar kan ik jullie wel mailen of bellen om recepten te vragen?

Nee, helaas niet. Wil je de recepten ontvangen, maar kan je niet komen naar de workshop dan zal je toch eerst een kaartje moeten kopen. Wij kunnen de recepten dan wel per mail opsturen. 

2.8 Mijn vriendin wil niet meedoen met de workshop, maar wel komen kijken. Mag dat?

Nee, kinderen en vrienden / vriendinnen kunnen niet komen kijken. We hebben een beperkte ruimte in de winkel en als iemand wil komen kijken moeten ze een plekje reserveren. 

2.9 Krijg ik mijn geld terug als de workshop wordt geannuleerd in verband met te weinig aanmeldingen?

Jazeker. Als de workshop door ons wordt geannuleerd ivm te weinig aanmeldingen, dan bieden wij altijd de mogelijkheid om je geld terug te ontvangen of om een andere datum uit te kiezen. 

2.10 Ik kan geen kaartje meer kopen op de website. Betekent dit dat de workshop vol zit?

Ja, als de datum die je zou willen niet meer aangeklikt kan worden, dan is de workshop al uitverkocht. Eventueel kan je ons nog een mail sturen met de vraag om op de reservelijst te worden gezet. Je kan dan een mail sturen naar: [email protected]

2.11 Wanneer hoor ik of een workshop niet doorgaat?

Als de workshop vanuit ons geannuleerd wordt, dan sturen wij uiterlijk 3 dagen voor de workshop een email. Vergeet niet in je spam / junk mail te kijken of de workshop niet geannuleerd is. Gelukkig komt dit niet vaak voor, want meestal zijn de workshops uitverkocht. 

2.12 Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen voor de workshop. Wat moet ik doen?

Kijk in je junk mail of spam. Wij sturen altijd een bevestigingsmail, maar soms gaat deze naar de spam. 

2.13 Waar kan ik parkeren in de buurt van jullie winkel?

Parkeren in Amsterdam is duur en het is vaak lastig een plekje te vinden. Wil je toch met de auto komen, dan kan je het beste parkeren in een parkeergarage. De dichtstbijzijnde parkeergarage is de apcoa garage: https://www.apcoa.nl/parkeerplaats/amsterdam/apcoa-parking-heinekenplein/. Deze is ongeveer 10 minuten wandelen vanaf onze winkel vandaan.  

3.1 Op wat voor manier laten jullie de producten bezorgen?

 Voor bezorging werken wij samen met Fietskoeriers. Deze duurzame manier van bezorgen past goed bij onze visie en missie. 

3.2 Waaruit bestaan de verschillende verpakkingen?

We ondersteunen een zero waste lifestyle, neem daarom je eigen verpakking mee en vul je shampoo, conditioner, deodorant etc. bij in onze winkel en ontvang daarvoor een korting op je volgende aankoop. De meeste van onze producten worden in glazen potten en flessen geleverd en het door ons gebruikte karton wordt voor 80% gemaakt uit gerecycled karton.

Meer informatie over de verpakkingsmaterialen kun je vinden onder https://www.diysoap.nl/nl/service/over-ons-verpakkingsmateriaal/

3.3 Kan ik een cadeau naar iemand laten opsturen?

Ja dit kan heel eenvoudig. Klik naast het product de optie aan voor cadeauverpakking, dit kost E1.50 extra, en kies vervolgens bij het factuuradres jouw adres en bij afleveradres, het adres van degene voor wie het cadeau bestemd is.

3.4 Wat doe ik als mijn order niet klopt of beschadigd is?

 Is er iets misgegaan met je order en is je order kapot of beschadigd aangekomen stuur dan een mailtje naar [email protected] met je naam en het ordernummer en een foto van de beschadigde producten. Wij zullen dan altijd in overleg op zoek gaan naar een goede oplossing. 

3.5 In de mail met track and trace code staat dat het pakket pas na 2 werkdagen wordt bezorgd. Hoe kan dit?

Fietskoeriers bezorgt de pakketten in principe in de avonduren (tussen 18 en 21 uur). Op deze manier is de kans groter dat mensen thuis zijn om het pakket aan te nemen. Heb je echter een bedrijfsadres opgegeven, dan bezorgd Fietskoeriers het pakket overdag. Als de bestelling voor een bedrijfsadres op een donderdag geplaatst is, zal het pakket pas maandag overdag bij het bedrijf worden bezorgd. 

3.6 Ik woon in Belgie en wil het pakket bij een ophaalpunt laten bezorgen, omdat ik niet vaak thuis ben om het pakket aan te nemen. Kan dat?

Voor Belgie geldt dat het pakket automatisch na 1 bezorgpoging bij een ophaalpunt wordt  neergelegd. Het pakket gaat van Fietskoeriers in Nederland naar DHL. Je ontvang dan per mail een track and trace code van DHL. Vervolgens overhandigd DHL het pakket aan bpost. De track and trace code van DHL kan je dan nog steeds gebruiken. Je kan dan naar de website van bpost gaan en de track and trace code invoeren plus je postcode, dan kan je altijd zien waar het pakket zich bevindt. Bpost biedt het pakket vervolgens 1 keer aan, als je dan niet thuis bent wordt het pakket naar het  dichtstbijzijnde ophaalpunt gebracht. Hou dan dus vooral je track and trace code goed in de gaten. 

Laat een reactie achter

* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

* Verplichte velden

Inloggen

Wachtwoord vergeten?

  • Al je orders en retouren op één plek
  • Het bestelproces gaat nog sneller
  • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen
DIYS Soap 9.6 / 10 - 156 Reviews @ Kiyoh
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »